A szelfizők három típusa

Te vajon melyikbe tartozol?
 
 

A szelfizők három típusa

Te vajon melyikbe tartozol?
 
 

Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket!

 
 
 
 

A szelfizők három típusa

Te vajon melyikbe tartozol?

Ha jól megnézzük a saját, illetve barátaink hírfolyamát, nem nehéz megállapítani: kb. minden második kép egy szelfi. Bizonyos esetekben pedig az összes az. Egy napi outfit, egy indulok edzeni, egy jajj de sokat kell tanulnom, vagy éppen egy de jó nekem, nyaralok fotó - ezeket nagy valószínűséggel napi szinten látjuk a különböző közösségi oldalakon. Sőt, a szelfi már olyannyira életünk részévé vált, hogy egyáltalán nem csak a nárciszitkus személyiség ismertetőjegye.

Kim Kardashian a saját szelfijeiből már afféle könyvet kreált, melynek a kreatív Selfish címet adta. Talán ez már kicsit túlzás, de a jelenlegi szelfi-helyzetet tekintve egyáltalán nem mondható kirívó jelenségnek. Igazából nem is hibáztathatjuk érte. Hiszen, ahogy arra már egy kutatás is rávilágított, a digitális önportrék esete ennél sokkal összetettebb.

A Brigham Young University kutatói végeztek nemrég egy kísérletet, melyben arra keresték a választ, hogy mik azok a tényezők, melyek arra ösztönöznek, hogy különböző élethelyzetekben magunkat fotózzuk. Szimpla egocentrizmus? Vagy valami más áll a dolog hátterében?

46 ember vett részt a kutatásban. Feladatuk az volt, hogy különböző állításokat/okokat kategorizáljanak - melyek természetesen az önfotózás miértjére próbálnak választ adni. A végeredmény pedig a szelfizők három fő típusa lett.

A kommunikátor

Ő az a típus, aki a képeket arra használja, hogy kapcsolatba lépjen a követőkkel. Nem csak egy egyirányú kommunikációról van szó tehát. Az elnökválasztások remek példa volt erre. Még csak címre vagy hozzászólásra sem volt szükség. Elég volt felvenni az "I Voted" pólót, feltölteni egy szelfit és kész is az üzenet. De Leonardo DiCaprio környezetvédő posztjai is jó példaként szolgálnak arra, milyen is egy igazi kommunikátor szelfiző. Vagy szelfiző kommunikátor...

Az önéletrajzíró

Ő az, aki élete fontosabb mozzanatait azért dokumentálja, hogy egyfajta képes önéletrajzot hozzon létre. Ez tulajdonképpen valóban olyan, mint egy digitális fotóalbum, önmagunkról. A világnak. Merthogy ezek az albumok nem a készítőnek készülnek, nem is a családnak és a leendő gyerekeknek, hanem a világnak. Itt azért felfedezhetünk némi egocentrizmust, hisz az önéletrajz-fotós azt akarja, hogy más is lássa, mivel telnek a napjai, esetleg reagáljon is rá valamiféle módon. Mégsem vár annyi visszajelzést, mint a kommunikátor, hiszen ő csak megmutatni szeretné magát. Remek példa erre az űrhajós Scott Kelly, aki rengeteg képpel dokumentálta egyéves útját. De a legtöbb esetben a bloggerek is ide sorolhatók.

Az ön-publicista

Annak ellenére, hogy azt gondoljuk, úton-útfélen beléjük botlunk, mégis ők képzik a legkisebb csoportot. „Az ön-publicista az, aki egyszerűen imádja dokumentálni az egész életét. Mindezzel pedig célja, hogy jó fényben tüntesse fel azt.” - mondja Harper Anderson, az egyik társszerző. A legkisebb, mégis a legkönnyebben azonosítható csoport ez: celebek, a közösségi média sztárjai, modellek és hát persze maguk Kardashianék.

Via BYU

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

     

    Hirdetés

     

    Hirdetés

     

    Hirdetés

     
     

    Hirdetés

    Hirdetés