Égess kalóriát forró fürdővel

Nemcsak a fogyásban, de az egészséges életmódban is segítségedre lehet a habfürdő.
 
 

Égess kalóriát forró fürdővel

Nemcsak a fogyásban, de az egészséges életmódban is segítségedre lehet a habfürdő.
 
 

Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket!

 
 
 
 

Égess kalóriát forró fürdővel

Nemcsak a fogyásban, de az egészséges életmódban is segítségedre lehet a habfürdő.

Ha épp most öltözöl a jó kis napi futáshoz, állj meg egy pillanatra és gondold át a napi programot – lehet, hogy egy óra a kádban és ugyanazt a hatást éred el. Csak kicsit kényelmesebben.

Persze eszünk ágában sincs senkit lebeszélni a testmozgásról, sőt! Itt a tavasz, használjuk ki a nap első sugarait és eddzünk kicsit a szabadban. De... De itt van dr. Steve Faulkner kutatása, ami szerint ha egy órát ázunk a kádban, annak legalább olyan jótékony hatásai lehetnek, mint a kocogásnak. És, hogy mik is ezek a hatások pontosan?

Azt eddig is tudtuk, hogy egy kád forró, habos fürdőnél nincs jobb relax. Azonban dr. Faulkner szerint a pihenés eme formája segít például a 2-es típusú diabétesz megelőzésében. Testünk passzív fűtése pozitívan hat a vércukorszintre, emellett pedig a kalóriákat is olvasztja rólunk. Kell ennél több?

A kísérletben két csoport vett részt. Míg az első tizennégy ember egy órán át élvezhette a 40°C-os fürdő jótékony hatásait, addig a másik csoportot 60 perces bringázásra ítélték. Mindkét tevékenység csak 1-1 fokkal emelte a résztvevők testhőmérsékletét, így könnyű volt összevetni a végső számokat.

Bár a biciklisták több kalóriát égettek, az eredmények szerint az egyórás áztatás - ilyen szempontból - felér egy félórás intenzív sétával. A vércukorszint változása azonban más jellegű eltéréseket mutatott. Étkezés után a fürdőzők jobb eredményeket produkáltak, mint azok, akik a biciklin izzadtak – mondja dr. Faulkner.

A szakértő szerint természetesen ez nem azt jelenti, hogy edzés helyett csak fürödjünk egy jót. Az aktív munkának ugyanis olyan gyulladáscsökkentő hatása van immunrendszerünkre, amit aligha tudna pótolni bármi más. Emellett egy jó kardio segíthet megelőzni a komolyabb betegségeket is.

Az egészséghez azonban néha nem árt passzívan is felfűteni magunkat. És valljuk be, ez nem is esik olyan nehezünkre egy fárasztó nap után.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

     

    Hirdetés

     

    Hirdetés

     

    Hirdetés

     
     

    Hirdetés

    Hirdetés